Πως η Google βαθμολογεί και δίνει κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησεις

Πώς η Google βαθμολογεί και δίνει κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησης

Κάθε κάτοχος ενός website στο ψηφιακό κόσμο επιδιώκει να αυξήσει τους πελάτες-δυνητικούς αγοραστές του και παράλληλα να διακριθεί από άλλα ανταγωνιστικά sites. Ο διπλός αυτός στόχος υλοποιείται επιτυχώς εάν καταφέρει να αναρριχηθεί στην πρώτη σελίδα με προώθηση SEO των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εάν και εσύ αναρωτιέσαι πώς μπορεί να οδηγηθεί η ιστοσελίδα σου στην κορυφή  βρίσκεσαι στο σωστό μέρος: θα μάθεις πώς λειτουργεί μία από τις μηχανές αναζήτησης, η Google, πώς γίνεται η βαθμολόγηση των sites και πώς τα κατατάσσει στις πρώτες της θέσεις.

Μηχανές αναζήτησης: Τι γνωρίζεις γι αυτές;

Ακόμη και ένα άτομο που δεν ασχολείται αρκετά με το διαδίκτυο είναι εύκολο να καταλάβει πως όταν μιλάμε για «μηχανές αναζήτησης» εννοούμε τις εφαρμογές που μας επιτρέπουν να αναζητήσουμε ψηφιακά αρχεία και κείμενα. Πριν τον Σεπτέμβριο του 1990 κανένας δεν γνώριζε τις μηχανές αναζήτησης.

Η ‘Veronica’ ήταν η πρώτη μηχανή αναζήτησης που δημιούργησαν φοιτητές του πανεπιστημίου της Nevada το 1992 και ένα χρόνο αργότερα δημιουργήθηκε το Jughead. Ακολούθησε το ‘Excite’ το 1995 και οι μηχανές αναζήτησης ‘Altavista’ και ‘Lykos’ το 1996. Δύο χρόνια αργότερα, δημιουργήθηκε η Google από τους Larry Page και Sergey Brin  και είναι η μηχανή αναζήτησης. Σήμερα υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως είναι το Bing, η Yahoo κ.α. αλλά η Google παραμένει η μεγαλύτερη και δυνατότερη εφαρμογή.

Ποια βήματα ακολουθεί η Google για την κατάταξη των ιστότοπων

Η Google για να τοποθετήσει τα sites στην λίστα των αποτελεσμάτων της, ακολουθεί τρία βήματα. Το πρώτο από αυτά είναι να αναζητήσει σε όλο το web τις σελίδες που υπάρχουν με τα προγράμματα ‘spiders’. Αυτά ‘βλέπουν’ όλες τις πληροφορίες κάθε ιστοσελίδας. Κάποια sites είναι γνωστά για την μηχανή αναζήτησης γιατί τα είχε ήδη ανιχνεύσει. Άλλα τα ανακαλύπτει καθώς ακολουθεί ένα σύνδεσμο από ένα γνωστό website σε ένα νέο.

Επίσης, άλλοι ιστότοποι βρίσκονται μέσω ενός sitemap, μίας λίστας δηλαδή με sites προκειμένου να ανιχνεύσει η μηχανή αναζήτησης. Όταν η Google τελειώσει το ‘crawling’, την ανίχνευση δηλαδή, θα είναι σε θέση να γνωρίζει πλήρως όλες τις πληροφορίες του κάθε ιστότοπου, όπως είναι ο τίτλος του, το περιεχόμενο του, ποιος χρήστης ενδιαφέρεται να το αναζητήσει κλπ.

Επόμενο βήμα της Google μετά την ανίχνευση είναι η ευρετηρίαση (indexing). Σε αυτό το στάδιο, η μηχανή αναζήτησης επεξεργάζεται τις πληροφορίες κάθε ανιχνεύσιμης ιστοσελίδας ώστε να συγκεντρώσει μία μεγάλη λίστα λέξεων-κλειδιών. Σε ένα χρόνο, η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης έχει την δυνατότητα να επεξεργαστεί περισσότερες από δύο τρισεκατομμύρια αναζητήσεις.

Οι πληροφορίες που θα συλλεχθούν, θα οργανωθούν κατάλληλα ώστε κάθε φορά που κάποιος χρήστης θέτει ένα ερώτημα να μπορεί να δει πολύ σύντομα τις απαντήσεις. Το κάθε website βαθμολογείται από την Google για την χρησιμότητά του στον χρήστη του web και για την αξιοπιστία του.

Έπειτα, με την χρήστη ενός αλγόριθμου που περιέχει περισσότερους από 200 παράγοντες, τοποθετεί τα βαθμολογημένα sites σε μία σελίδα αποτελεσμάτων. Εάν το δικό σου site βρεθεί στις πρώτες σελίδες της Google για ένα συγκεκριμένο ερώτημα σημαίνει πως είναι το πιο έγκυρο και σχετικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με την μηχανή αναζήτησης. Ο τρόπος που κατατάξει η Google τα sites δεν είναι ο ίδιος. Αλλάζει σε καθημερινή βάση ανάλογα με τους αλγόριθμους που αυτή χρησιμοποιεί.

Οι παράγοντες που ορίζουν την κατάταξη των sites στην Google

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που ευθύνονται για την ταξινόμηση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα της Google είναι:

  • Η ποιότητα και το μήκος του περιεχομένου: Τα άρθρα ενός site πρέπει να είναι ελκυστικά για τον αναγνώστη και να του προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες. Ο βέλτιστος αριθμός λέξεων για κάθε κείμενο διαφέρει ανά θεματολογία. Όμως παρατηρείται πως το μεγαλύτερο κείμενο έχει πιο υψηλές βαθμολογίες.
  • Backlinks: Ο μεγάλος αριθμός συνδέσμων αυξάνει τις πιθανότητες κατάταξης του site σε υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων.
  • Η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές, δεδομένου πως έχουν αυξηθεί πολύ οι επισκέπτες των ιστότοπων από αυτές.
  • Η ταχύτητα του site και η
  • Δύναμη του domain name του.

Πότε ένα site δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google

Υπάρχουν τέσσερις σημαντικοί λόγοι που καθιστούν αδύνατη την εμφάνιση μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτηση. Αυτοί είναι οι ακόλουθοι:

  • Δεν έχει προλάβει η Google να την ανιχνεύσει: Ένα νέο site στο web είναι αόρατο στην μηχανή αναζήτησης και θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες πριν καταφέρει εκείνη να το προσέξει. Αν δεν υπάρχουν και σύνδεσμοι από άλλα websites που οδηγούν προς αυτό, τότε είναι πολύ πιθανόν να χρειαστεί περισσότερο χρόνος.
  • Είναι κακώς σχεδιασμένη και με λανθασμένη δομή που δεν επιτρέπει στην Google να την ‘διαβάσει’: Αν συμβαίνει αυτό στο δικό σου site, προχώρησε σε τεχνικές SEO βελτιστοποίησης του.
  • Δεν διαφέρει από άλλες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες: Για να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα ένας ιστότοπος είναι αναγκαίο ο επισκέπτης του να βρίσκει αυτό που αναζητά και να το προτιμά περισσότερο από άλλους που προσφέρουν κάτι παρόμοιο.
  • Έχει προβεί σε μία παράβαση και έχει τιμωρηθεί από την Google.

Ολοκληρώνοντας, ελπίζουμε το κείμενο να σε βοήθησε να καταλάβεις τον τρόπο που λειτουργεί η Google και να προβείς σε όποιες αλλαγές χρειάζονται προκειμένου να δεις και το δικό σου ιστότοπο στα πρώτα της αποτελέσματα και να αυξηθούν οι επισκέπτες του.

Spread the love

Related Posts