Πως η Google βαθμολογεί και δίνει κατατάξεις στις μηχανές αναζήτησεις

Κάθε κάτοχος ενός website στο ψηφιακό κόσμο επιδιώκει να αυξήσει τους πελάτες-δυνητικούς αγοραστές του και παράλληλα να διακριθεί από άλλα ανταγωνιστικά sites. Ο διπλός αυτός στόχος υλοποιείται επιτυχώς εάν καταφέρει να αναρριχηθεί στην πρώτη σελίδα με προώθηση SEO των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εάν και εσύ αναρωτιέσαι πώς μπορεί να οδηγηθεί η ιστοσελίδα σου στην κορυφή  βρίσκεσαι στο σωστό μέρος: θα μάθεις πώς λειτουργεί μία από τις μηχανές αναζήτησης, η Google, πώς γίνεται η βαθμολόγηση των sites και πώς τα κατατάσσει στις πρώτες της θέσεις.

Μηχανές αναζήτησης: Τι γνωρίζεις γι αυτές;

Ακόμη και ένα άτομο που δεν ασχολείται αρκετά με το διαδίκτυο είναι εύκολο να καταλάβει πως όταν μιλάμε για «μηχανές αναζήτησης» εννοούμε τις εφαρμογές που μας επιτρέπουν να αναζητήσουμε ψηφιακά αρχεία και κείμενα. Πριν τον Σεπτέμβριο του 1990 κανένας δεν γνώριζε τις μηχανές αναζήτησης.

Η ‘Veronica’ ήταν η πρώτη μηχανή αναζήτησης που δημιούργησαν φοιτητές του πανεπιστημίου της Nevada το 1992 και ένα χρόνο αργότερα δημιουργήθηκε το Jughead. Ακολούθησε το ‘Excite’ το 1995 και οι μηχανές αναζήτησης ‘Altavista’ και ‘Lykos’ το 1996. Δύο χρόνια αργότερα, δημιουργήθηκε η Google από τους Larry Page και Sergey Brin  και είναι η μηχανή αναζήτησης. Σήμερα υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως είναι το Bing, η Yahoo κ.α. αλλά η Google παραμένει η μεγαλύτερη και δυνατότερη εφαρμογή.

Ποια βήματα ακολουθεί η Google για την κατάταξη των ιστότοπων

Η Google για να τοποθετήσει τα sites στην λίστα των αποτελεσμάτων της, ακολουθεί τρία βήματα. Το πρώτο από αυτά είναι να αναζητήσει σε όλο το web τις σελίδες που υπάρχουν με τα προγράμματα ‘spiders’. Αυτά ‘βλέπουν’ όλες τις πληροφορίες κάθε ιστοσελίδας. Κάποια sites είναι γνωστά για την μηχανή αναζήτησης γιατί τα είχε ήδη ανιχνεύσει. Άλλα τα ανακαλύπτει καθώς ακολουθεί ένα σύνδεσμο από ένα γνωστό website σε ένα νέο.

Επίσης, άλλοι ιστότοποι βρίσκονται μέσω ενός sitemap, μίας λίστας δηλαδή με sites προκειμένου να ανιχνεύσει η μηχανή αναζήτησης. Όταν η Google τελειώσει το ‘crawling’, την ανίχνευση δηλαδή, θα είναι σε θέση να γνωρίζει πλήρως όλες τις πληροφορίες του κάθε ιστότοπου, όπως είναι ο τίτλος του, το περιεχόμενο του, ποιος χρήστης ενδιαφέρεται να το αναζητήσει κλπ.

Επόμενο βήμα της Google μετά την ανίχνευση είναι η ευρετηρίαση (indexing). Σε αυτό το στάδιο, η μηχανή αναζήτησης επεξεργάζεται τις πληροφορίες κάθε ανιχνεύσιμης ιστοσελίδας ώστε να συγκεντρώσει μία μεγάλη λίστα λέξεων-κλειδιών. Σε ένα χρόνο, η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης έχει την δυνατότητα να επεξεργαστεί περισσότερες από δύο τρισεκατομμύρια αναζητήσεις.

Οι πληροφορίες που θα συλλεχθούν, θα οργανωθούν κατάλληλα ώστε κάθε φορά που κάποιος χρήστης θέτει ένα ερώτημα να μπορεί να δει πολύ σύντομα τις απαντήσεις. Το κάθε website βαθμολογείται από την Google για την χρησιμότητά του στον χρήστη του web και για την αξιοπιστία του.

Έπειτα, με την χρήστη ενός αλγόριθμου που περιέχει περισσότερους από 200 παράγοντες, τοποθετεί τα βαθμολογημένα sites σε μία σελίδα αποτελεσμάτων. Εάν το δικό σου site βρεθεί στις πρώτες σελίδες της Google για ένα συγκεκριμένο ερώτημα σημαίνει πως είναι το πιο έγκυρο και σχετικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με την μηχανή αναζήτησης. Ο τρόπος που κατατάξει η Google τα sites δεν είναι ο ίδιος. Αλλάζει σε καθημερινή βάση ανάλογα με τους αλγόριθμους που αυτή χρησιμοποιεί.

Οι παράγοντες που ορίζουν την κατάταξη των sites στην Google

Οι πιο σημαντικοί παράγοντες που ευθύνονται για την ταξινόμηση των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα της Google είναι:

  • Η ποιότητα και το μήκος του περιεχομένου: Τα άρθρα ενός site πρέπει να είναι ελκυστικά για τον αναγνώστη και να του προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες. Ο βέλτιστος αριθμός λέξεων για κάθε κείμενο διαφέρει ανά θεματολογία. Όμως παρατηρείται πως το μεγαλύτερο κείμενο έχει πιο υψηλές βαθμολογίες.
  • Backlinks: Ο μεγάλος αριθμός συνδέσμων αυξάνει τις πιθανότητες κατάταξης του site σε υψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων.
  • Η φιλικότητα προς τις κινητές συσκευές, δεδομένου πως έχουν αυξηθεί πολύ οι επισκέπτες των ιστότοπων από αυτές.
  • Η ταχύτητα του site και η
  • Δύναμη του domain name του.

Πότε ένα site δεν εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google

Υπάρχουν τέσσερις σημαντικοί λόγοι που καθιστούν αδύνατη την εμφάνιση μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτηση. Αυτοί είναι οι ακόλουθοι:

  • Δεν έχει προλάβει η Google να την ανιχνεύσει: Ένα νέο site στο web είναι αόρατο στην μηχανή αναζήτησης και θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερις εβδομάδες πριν καταφέρει εκείνη να το προσέξει. Αν δεν υπάρχουν και σύνδεσμοι από άλλα websites που οδηγούν προς αυτό, τότε είναι πολύ πιθανόν να χρειαστεί περισσότερο χρόνος.
  • Είναι κακώς σχεδιασμένη και με λανθασμένη δομή που δεν επιτρέπει στην Google να την ‘διαβάσει’: Αν συμβαίνει αυτό στο δικό σου site, προχώρησε σε τεχνικές SEO βελτιστοποίησης του.
  • Δεν διαφέρει από άλλες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες: Για να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα ένας ιστότοπος είναι αναγκαίο ο επισκέπτης του να βρίσκει αυτό που αναζητά και να το προτιμά περισσότερο από άλλους που προσφέρουν κάτι παρόμοιο.
  • Έχει προβεί σε μία παράβαση και έχει τιμωρηθεί από την Google.

Ολοκληρώνοντας, ελπίζουμε το κείμενο να σε βοήθησε να καταλάβεις τον τρόπο που λειτουργεί η Google και να προβείς σε όποιες αλλαγές χρειάζονται προκειμένου να δεις και το δικό σου ιστότοπο στα πρώτα της αποτελέσματα και να αυξηθούν οι επισκέπτες του.

Γιατί εξαπλώνεται το ηλεκτρονικό τσιγάρο σε όλο τον κόσμο

Το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει περίπου μία δεκαετία ζωής και μπορούμε να πούμε ότι έχει κατακτήσει τον κόσμο. Κάθε μέρα βλέπουμε χιλιάδες νέους χρήστες του, τόσο ανθρώπους της καθημερινότητας μας όσο και αστέρες του κινηματογράφου, του τραγουδιού και του μόντελινγκ. Εννοείται ότι είναι πολλοί αυτοί που αναρωτιούνται τι γίνεται και το ηλεκτρονικό τσιγάρο κερδίζει τόσο πολύ έδαφος; Ποιος είναι ο λόγος που γίνεται σιγά – σιγά το ίδιο και ίσως και περισσότερο δημοφιλές όσο το κανονικό τσιγάρο; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Μία λιγότερο επικίνδυνη εναλλακτική

Μπορεί μέχρι στιγμής να μην έχουμε στα χέρια μας κάποιες έρευνες που να δείχνουν τις μακροχρόνιες συνέπειες της χρήσης ηλεκτρονικού τσιγάρου – η οποία αναφέρεται και ως «άτμισμα» – αλλά αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το μόνο που έχει κοινό το κανονικό τσιγάρο με το ηλεκτρονικό, είναι το ένα συνθετικό του ονόματος. Με απλά λόγια, με το κανονικό κάπνισμα ο καπνιστή εισπνέει καπνό από το κάψιμο φύλλων καπνού ο οποίος είναι γεμάτος από επιβλαβείς ουσίες ενώ ο ατμιστής εισπνέει ατμό που δεν έχει καμία σχέση με το φυτό του καπνού και τα φύλλα του. Αυτό σημαίνει ότι ο ατμός του ηλεκτρονικού τσιγάρου δεν περιέχει τις πολύ επιβλαβείς ουσίες του καπνού. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το άτμισμα είναι μία λιγότερο επικίνδυνη εναλλακτική μορφή καπνίσματος.

Μία πλήρως προσαρμόσιμη εμπειρία

Αν επισκεφτεί κανείς ένα κατάστημα ή site που πουλάει προϊόντα και είδη ηλεκτρονικού τσιγάρου, θα δει αμέσως ότι υπάρχει μία τεράστια ποικιλία έτοιμων υγρών για να επιλέξει. Το κάθε υγρό έχει τη δική του γεύση και φυσικά τη δική του περιεκτικότητα σε νικοτίνη. Αυτό σημαίνει ότι με λίγο πειραματισμό και δοκιμές – πολλά καταστήματα επιτρέπουν στους πελάτες να δοκιμάσουν κάποια υγρά – ο ατμιστής μπορεί να φέρει την εμπειρία του ατμίσματος ΑΚΡΙΒΩΣ στα μέτρα του.

Επιπλέον, τα υλικά για την κατασκευή αυτοσχέδιων υγρών αναπλήρωσης είναι διαθέσιμα ακόμη και σε φαρμακεία και η διαδικασία παρασκευής είναι πολύ εύκολη και μπορεί να την κάνει ο καθένας, οπότε ο ατμιστής αν θέλει μπορεί αν δημιουργήσει μόνος του το απολύτως τέλειο υγρό για τα γούστα του. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι ατμιστές ξεκινούν με έτοιμα υγρά αλλά σύντομα ξεκινούν να φτιάχνουν τα δικά τους. Οι δυνατότητες είναι πραγματικά άπειρες.

Οικονομικά οφέλη

Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο, αλλά το άτμισμα είναι πολύ πιο οικονομικό από το κάπνισμα. Ένας μέσος ατμιστής θα χρειαστεί μία συσκευή την οποία και θα αγοράσει μία φορά. Από εκεί και μετά θα πρέπει να αγοράζει κάποια πολύ φθηνά αναλώσιμα και φυσικά τα υγρά αναπλήρωσης τα οποία και διαρκούν πολύ περισσότερο από ένα πακέτο τσιγάρα. Επιπλέον, με τη δημιουργία αυτοσχέδιων υγρών ο χρήστης ηλεκτρονικού τσιγάρου μπορεί να εκμηδενίσει το κόστος των υγρών. Το κόστος των κανονικών τσιγάρων είναι πολύ υψηλή λόγω «αποτρεπτικών» φόρων και ανεβαίνει συνέχεια, οπότε το άτμισμα είναι μία πολύ πιο οικονομική συνήθεια, τόσο μακροπρόθεσμα όσο και μεσοπρόθεσμα.

Ευκολία χρήσης

Μπορεί κάποιες συσκευές ηλεκτρονικού τσιγάρου να φαίνονται πολύπλοκες και δύσκολες στη χρήση, αλλά αυτό δεν ισχύει. Είναι αλήθεια ότι κάποιοι ατμιστές όντως δημιουργούν μόνοι τους τις προσωπικές συσκευές οι οποίες μπορεί και να φαίνονται ιδιαίτερα πολύπλοκες, αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι όλοι οι ατμιστές πρέπει να κάνουν το ίδιο. Οι συσκευές που θα βρείτε στο εμπόριο είναι πολύ απλές στη χρήση κι έχουν σχεδιαστεί για να είναι μία «όλα σε ένα» λύση. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι να τις φορτίζετε και να «κουμπώνετε» ένα καινούργιο φιαλίδιο με υγρό όταν τελειώσει αυτό που ήδη έχετε μέσα.

Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλοί λόγοι που το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει κερδίσει τόσο πολύ έδαφος και πλέον «κοιτάει στα ίσια» το παραδοσιακό τσιγάρο. Αυτό όμως δε σημαίνει και ότι πρέπει να το ξεκινήσετε! Αν δεν είστε ήδη καπνιστής, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να ξεκινήσετε το άτμισμα.

Πως να τοποθετήσω τα πτυσσόμενα κάγκελα μόνος μου;

Τα πτυσσόμενα κάγκελα ασφαλείας είναι η λύση που επιλέγουν όλο και περισσότεροι για την προστασία του σπιτιού τους από τους κλέφτες και τους διαρρήκτες. Ο λόγος που επιλέγεται η συγκεκριμένη λύση για την ασφάλεια είναι το γεγονός ότι αποτελεί ένα φυσικό τείχος ανάμεσα στον κλέφτη και το σπίτι σας το οποίο όμως δεν είναι μόνιμο. Αυτό σημαίνει ότι τα εν λόγω κάγκελα μπορούν να ανοίγουν και να κρύβονται σε μεγάλο βαθμό όταν δεν τα χρειάζεστε, οπότε και δεν επηρεάζεται η χρήση των διόδων του σπιτιού σας αλλά και η αισθητική του, δηλαδή το σπίτι σας δεν θα μοιάζει με φυλακή ή με παρόμοιο κτίριο.

Εννοείται ότι τα κάγκελα μπορούν και πρέπει να τα τοποθετούν ειδικοί, ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να τα τοποθετήσουν μόνοι τους. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να ξέρετε για να γίνει σωστά η διαδικασία και να μην βάλετε σε κίνδυνο τελικά την ασφάλεια του σπιτιού σας.

Πριν ξεκινήσουμε, να τονίσουμε ότι η όλη διαδικασία απαιτεί πάρα πολλή μεγάλη προσοχή και ακρίβεια καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί να θέσει σε κίνδυνο εσάς και την οικογένεια σας αλλά και να σας κοστίσει πολλά χρήματα. Μην το δοκιμάσετε αν δεν είστε ιδιαίτερα έμπειρος μάστορας.

Πάρτε τα μέτρα

Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι να πάρετε τα μέτρα των διόδων στις οποίες θα τοποθετήσετε τα πτυσσόμενα κάγκελα σας. Εννοείται ότι θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας και τον τρόπο με τον οποίο ανοίγουν και κλείνουν τα κάγκελα σας. Καλό θα ήταν η μέτρηση λοιπόν να γίνει από κάποιον ειδικό ο οποίος θα αναλάβει και να «σχεδιάσει» τα κάγκελα σας. Αυτή τη δουλειά θα την κάνει έτσι κι αλλιώς η επιχείρηση που θα σας πουλήσει τα κάγκελα προκειμένου να ξέρει πόσο θα κοστίσει το τελικό προϊόν αφού οι διαστάσεις του αποτελούν τον κύριο παράγοντα καθορισμού του κόστους.

Ζητήστε οδηγίες

Τα πτυσσόμενα κάγκελα ασφαλείας δεν είναι είδη σαν αυτά που θα βρείτε στο ΙΚΕΑ και άλλα παρόμοια καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν στάνταρ οδηγίες για την τοποθέτηση τους, οπότε αυτές προκύπτουν ανά περίπτωση. Αν λοιπόν θέλετε να τοποθετήσετε μόνοι σας τα ρολά σας, ζητήστε από την επιχείρηση που θα τα κατασκευάσει να σας δώσει και σχετικές οδηγίες – κατά προτίμηση γραπτές – για την τοποθέτηση τους. Μην δοκιμάσετε να το κάνετε μόνοι σας, στα τυφλά.

Προσοχή στην επιλογή κλειδαριάς

Τα πτυσσόμενα κάγκελα είναι στην ουσία σαν πόρτες, οπότε πρέπει να έχουν και μία καλή κλειδαριά, η οποία και θα πρέπει να είναι μέσα από το σπίτι ή σε σημείο που δεν θα είναι εύκολα ή και καθόλου προσβάσιμο στους κλέφτες. Θα πρέπει να επιλέξετε μία πολύ καλής τεχνολογίας κλειδαριά και φυσικά να πάρετε και τις ανάλογες οδηγίες για την τοποθέτηση της. Είναι πολύ πιθανό να παρέχονται αυτές από τον κατασκευαστή. Αν πρέπει να γίνουν κάποιες μετατροπές στα κάγκελα για να γίνουν συμβατά με την κλειδαριά, αυτές θα πρέπει να γίνουν από το κατάστημα που θα σας τα πουλήσει.

Τι να προσέξετε κατά την τοποθέτηση

Εννοείται ότι όλοι κάνουμε λάθη, αλλά όπως είπαμε και πριν, τα λάθη στην τοποθέτηση κάγκελων ασφαλείας μπορεί να έχουν σημαντικές απώλειες. Προσέξτε αυτά τα λάθη:

Έλλειψη εξοπλισμού: Η τοποθέτηση πτυσσόμενων κάγκελων απαιτεί ειδικά εργαλεία όπως ισχυρά τρυπάνια. Βεβαιωθείτε ότι τα έχετε πριν να αναλάβετε την τοποθέτηση τους.

Μη τήρηση της σειράς: Να ακολουθείτε απολύτως πιστά την σειρά εργασιών που θα σας δώσει ο κατασκευαστής. Οποιαδήποτε παρέκκλιση, ακόμη και μικρή, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα.

Κακές μετρήσεις: Σε καμία περίπτωση μην κάνετε τις μετρήσεις μόνοι σας, είναι κάτι που μπορούν να κάνουν μόνο οι ειδικοί.

Υπερεκτίμηση δυνάμεων: Δεν είναι κακό να παραδεχτείτε ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι που νομίζατε ότι μπορείτε. Αν οι οδηγίες του κατασκευαστή σας φαίνονται δύσκολες και χρονοβόρες, ζητήστε να αναλάβει ο ίδιος την τοποθέτηση. Οι επιχειρήσεις κάγκελων έχουν ειδικά συνεργεία ή εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες.

as-kanoume-tin-ypervasi

Αν και θέλουμε να κάνουμε την υπέρβαση, θα προσπαθήσουμε να μην είμαστε υπερβατικοί στην ημερομηνία που θα ανεβάσουμε την νέα μας ιστοσελίδα. Να είσαι σίγουρ@ ότι κάνουμε τα πάντα για να μην καθυστερήσουμε και να είμαστε κοντά σου το συντομότερο δυνατόν. Έως τότε, απόλαυσε το παρακάτω βίντεο.