Ποια η διαφορά προώθησης ιστοσελίδων στην Google και Adwords

Ποια η διαφορά προώθησης ιστοσελίδων στην Google και Adwords

Όποιος έχει ιστοσελίδα, είτε αυτή είναι κάποιο eshop είτε είναι ένα σχετικά απλό blog, ξέρει πολύ καλά ένα πράγμα: αν δεν βγαίνει η ιστοσελίδα ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων για σχετικές αναζητήσεις, είναι απλά σαν να μην υπάρχει. Όσο πιο ψηλά είναι μία ιστοσελίδα σε αυτές τις σελίδες, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα την επισκέπτονται, πράγμα που αυτόματα σημαίνει ότι θα αυξηθούν σημαντικά οι πιθανότητες να γίνουν πωλήσεις ή να κάποιες άλλες κινήσεις που θέλει να γίνουν ο ιδιοκτήτης, όπως ας πούμε εγγραφές σε κάποιο newsletter. Πώς μπορεί όμως να ανέβει η κατάταξη μίας ιστοσελίδας σε αυτές τις σελίδες αποτελεσμάτων; Η απάντηση είναι απλή: θα πρέπει να γίνει κάποια προώθηση.

Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο τρόποι για να βελτιώσει κανείς την κατάταξη της ιστοσελίδας του στις μηχανές αναζήτησης: η προώθηση ιστοσελίδων στο Google και οι εκστρατείες Adwords. Ας δούμε λοιπόν τι είναι αυτές οι δύο μέθοδοι και πως διαφέρουν μεταξύ τους.

Καμπάνιες Adwords

Με απλά λόγια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι καμπάνιες Adwords είναι διαφημιστικές καμπάνιες που λαμβάνουν χώρα στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google. Το όλο σύστημα δουλεύει σε γενικές γραμμές ως εξής: ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας βρίσκει κάποια βασικές λέξεις-κλειδιά που αφορούν την ιστοσελίδα του και στη συνέχεια πληρώνει κάποια χρήματα στη Google ώστε η ιστοσελίδα του να βγαίνει σε ειδική και περίοπτη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων για αναζητήσεις για τις συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα θα εμφανίζεται πριν από τα λεγόμενα «οργανικά αποτελέσματα», αλλά θα φέρει τη σήμανση «διαφήμιση».

Κάτι που πρέπει να γνωρίζετε για το Adwords είναι το γεγονός ότι δουλεύουν με βάση την πλειοδοσία αν υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι για κάποια λέξη-κλειδί. Όσο πιο πολλά χρήματα δώσει ένας ενδιαφερόμενος, τόσο πιο ψηλά θα βγαίνει η ιστοσελίδα του στη σχετική θέσω των σελίδων αποτελεσμάτων. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος μίας τέτοιας καμπάνιας δεν είναι σταθερό και σε πολύ ανταγωνιστικούς κλάδους, μπορεί να ξεφύγει πολύ.

Το πλεονέκτημα μίας καμπάνιας Adwords είναι το γεγονός ότι μπορεί αν φέρει πολλούς επισκέπτες και σχετικά γρήγορα. Το μειονέκτημα είναι από τη μια το κόστος, το οποίο μπορεί μακροπρόθεσμα να γίνει δυσβάσταχτο και από την άλλη το γεγονός ότι μόλις σταματήσει η καμπάνια, η μείωση στο traffic της ιστοσελίδας θα είναι απότομη και τεράστια αφού θα έχει χάσει την κύρια πηγή τροφοδότησης της.

Προώθηση ιστοσελίδων στη Google

Η προώθηση ιστοσελίδων στη Google γίνεται με το περίφημο SEO, δηλαδή με την Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης. Στην ουσία είναι μία σειρά από βελτιώσεις που γίνονται ώστε μία ιστοσελίδα να πληροί όσο το δυνατόν περισσότερα από τα κριτήρια κατάταξης στις σελίδες αποτελεσμάτων για σχετικές αναζητήσεις της Google. Όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μία ιστοσελίδα, τόσο μεγαλύτερη η επισκεψιμότητα της.

Πρόκειται για μία πολύ πολύπλοκη διαδικασία η οποία γίνεται από ειδικούς. Οι ειδικοί αυτοί μελετούν εξονυχιστικά μία ιστοσελίδα και καταγράφουν όλες τις αδυναμίες της προκειμένου να δημιουργήσουν μία λίστα με όλες τις απαραίτητες κινήσεις που πρέπει να γίνουν τόσο στην ίδια την ιστοσελίδα όσο και πέρα από αυτήν. Το SEO απαιτεί μία αρκετά σημαντική επένδυση χρημάτων, αλλά μιλάμε για μία επένδυση η οποία αποφέρει πολλαπλάσια οφέλη.

Το μεγάλο όφελος του SEO είναι το γεγονός ότι φροντίζει ώστε να βγαίνει η ιστοσελίδα ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα και όχι στις διαφημίσεις. Είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι δεν εμπιστεύονται τις διαφημίσεις, οπότε είναι πολύ πιο πιθανό ένας επισκέπτης να κάνει κλικ σε ένα οργανικό αποτέλεσμα απ’ ότι σε μία διαφήμιση. Επιπλέον, δεδομένου ότι τα κριτήρια κατάταξης δεν αλλάζουν εύκολα, τα οφέλη του SEO είναι μόνιμα και όχι προσωρινά, όπως αυτά του Adwords. Το μειονέκτημα είναι ότι η όλη διαδικασία χρειάζεται κάποιο χρόνο και τα αποτελέσματα δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο άμεσα όσο του Adwords.

Σε γενικές γραμμές, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το SEO είναι μία μακροπρόθεσμη λύση ενώ το Adwords είναι μία καλή λύση για μία καινούργια ιστοσελίδα που χρειάζεται να την μάθει πολύ γρήγορα ο κόσμος στον οποίο απευθύνεται.

Spread the love

Related Posts